Copyright 2020 - Szkoła Podstawowa nr 8 w Siedlcach

"Pozytywna dyscyplina w domu"

Nasza szkoła przystąpiła do projektu edukacyjnego dla rodziców „ Pozytywna dyscyplina w domu”. Celem warsztatów jest wsparcie rodziców w procesie wychowawczym: budowanie więzi, radzenie sobie z trudnościami,  motywowanie, ustalanie granic, zasad.

Czytaj więcej...

Depresja u dzieci i młodzieży - przyczyny, objawy, leczenie

Depresja znana nam była jako choroba ludzi dorosłych, a nawet dojrzałych. Obecnie jednak obserwujemy tendencję do występowania zaburzeń nastroju u coraz to młodszych pacjentów. Wzrasta odsetek zachorowań u młodzieży, a nawet… u dzieci. To zjawisko bardzo niepokojące - warto więc przyjrzeć się mu bliżej, zdiagnozować jego przyczyny i zastanowić się nad profilaktyką.

Czytaj więcej...

Zajęcia z edukacji prawnej

15 stycznia uczniowie klasy 8a uczestniczyli  w zajęciach  edukacji  prawnej  , która ma na celu zwiększenie świadomości prawnej wśród młodych ludzi, zapobieganie wykluczeniu prawnemu w dorosłym życiu oraz uwrażliwienie na potrzebę zachowania porządku prawnego. W gmachu Sądu Rejonowego , na sali rozpraw  wysłuchali bardzo ciekawego wykładu na temat prawa cywilnego, prawa rodzinnego. Poznali strukturę sądownictwa w Polsce, zwiedzali pomieszczenia sądowe. Dużą atrakcją okazała się możliwość spoglądania na salę rozpraw , z pozycji sędziego, w sędziowskiej, adwokackiej  lub prokuratorskiej todze. 

Czytaj więcej...

Nie hejtuję - wyniki konkursu

Laureaci konkursu plastycznego „ Nie hejtuję- reaguję”  organizowanego przez MSWiA oraz Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.

Z przyjemnością informujemy, że laureatami konkursu na etapie szkolnym zostali :

Czytaj więcej...

Kampania „Widzę, rozmawiam, reaguję”

11 grudnia uczniowie klasy 2b, 2c,2d uczestniczyli w zajęciach profilaktycznych na temat fonoholizmu, bezpieczeństwa w sieci, sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami. Nasi uczniowie bardzo aktywnie włączali się w rozmowę oraz proponowane przez prowadzącą ćwiczenia.

Czytaj więcej...

„Nie hejtuję – reaguję”.

Szkoła Podstawowa nr 8 w Siedlcach mówi:

NIE!!!  dla hejtu i mowy nienawiści”

i włącza się w Kampanię Fundacji: Dajemy Dzieciom Siłę : „Nie hejtuję – reaguję”.

Jeżeli jesteś ofiarą hejtu, to po pierwsze zadbaj o siebie!

                                               Jesteś świadkiem hejtu i potrzebujesz pomocy?

Jak nie wiesz co zrobić, to poszukaj wsparcia u osoby dorosłej: rodzica, nauczyciela, pedagoga, psychologa, u kogoś, komu ufasz.

  • Skontaktuj się z telefonem zaufania dla dzieci i młodzieży (pon- pt od 12.00 - 22.00) 116 111
  • LiveChat na stronie 116111.pl/czat (pon-pt od 12.00 do 18.00)
  • Formularz kontaktowy na stronie 116111.pl/napisz

Jesteś hejterem?

  • Skontaktuj się ze swoją głową, sercem i sumieniem.
  • Przeproś i nie rób tego więcej

Zasady antyhejtowe

 

  • Zastanów się zanim odpowiesz na hejterski komentarz.
  • Nie daj się ponieść emocjom, nie odpowiadaj pod wpływem chwili.
  • Jeżeli bardzo się złościsz, napisz odpowiedź,  a potem weź głęboki oddech i skasuj ją.
  • Nie odpowiadaj agresją na agresję -w ten sposób jedynie prowokujesz hejtującego do dalszego obrażania.
  • Nie lajkuj, nie udostępniaj „hejterskich” komentarzy –w ten sposób zwiększasz ich zasięg  i stajesz po stronie hejtera.
  • Jeżeli możesz, kasuj nienawistne komentarze.
  • Zgłaszaj hejt i mowę nienawiści korzystając  z opcji dostępnych na forach lub                            w mediach społecznościowych.
  • Nie każda krytyka to hejt. Odróżniaj hejt od konstruktywnej krytyki.
  • Gdy coś ci się nie podoba lub denerwuje, wyraź to kulturalnie, nie hejtuj

Dni życzliwości

W listopadzie przypadają: Międzynarodowy Dzień Zapobiegania Przemocy Wobec Dzieci ( 19 XI) , Dzień Ochrony Praw Dziecka( 20 XI), Dzień Życzliwości i Pozdrowień ( 21.XI). Jako , że wszystkie te inicjatywy łączy: poszanowanie praw drugiego człowieka, rozwijanie empatii, uwrażliwienie na potrzeby innych ogłaszamy Szkolne Dni Życzliwości i Poszanowania Praw Dziecka (18- 22 XI)

Broszura

Zachęcam Państwa do lektury poradnika, jak budować prawidłowe relacje rodzic- dziecko.

 Broszura klaps

f t g m